Bolia.com: ”Vi velger holdning fremfor kompetanser”

torsdag, mai 12, 2016

Møbel- og designkjeden, Bolia.com, er, som firmanavnet antyder, en virksomhet der digitalisering er en integrert del av DNA’et. Ifølge internasjonal HR-manager, Anette Sørensen ligger all fokus på digitalisering – herunder digital markedsføring - hvilket bl.a. omfatter en massiv tilstedeværelse på stort sett alle sosiale medier.

Allikevel skal aspirerende butikksjefer ikke nødvendigvis fremvise cv’er fylt med digital kompetanse. I stedet har Bolia.com suksess med å fokusere på lederkandidatenes menneskelige kvalifikasjoner, forteller Anette Sørensen.

Logisk system hjelper nye butikksjefer

”Vi velger holdning, fremfor kompetanser. Utgangspunktet er at potensielle butikksjefer alltid kan lære om alt fra sofafyll til de digitale systemer vi benytter, hvis de er ’open minded’ og har den riktige innstilling,” sier internasjonal HR-manager i Bolia.com, Anette Sørensen.

Tamigos online vaktplan er bare én av de digitale systemer nye butikksjefer hos Bolia.com skal sette seg inn i. Men her er fordelen, at:

”Tamigo er så logisk og intuitivt bygget opp, at butikksjefene kan bruke systemet med det samme.”

Utover online vaktplanshåndtering og medarbeiderkommunikasjon, hjelper Tamigo nye butikksjefer med å få oversikt over butikkenes lønnsomkostninger, samt en korrekt lønnskjøring.

Bolia.com har planer om å åpne nye konseptbutikker og dermed ansatte enda flere nye butikksjefer i alle større tyske byer det kommende år. Også flere nye butikker i Norge er på tegnebrettet. Bolia.com bruker Tamigos online vaktplan i, i alt 39 butikker i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland.